Probabil că ați auzit de multe ori aceasta expresie. Ce înseamnă ea? Pur și simplu că poți atinge cele mai mari obstacole dacă ai o echipă care împărtășește un obiectiv comun și lucrează împreună pentru a-l atinge.
O echipă care lucrează împreună performează și excelează. Ei știu care sunt scopurile lor și cum anume pot să le atingă – împreună.
Așa cum spunea pe bună dreptate Andrew Carnegie, „Este combustibilul care permite oamenilor obișnuiți să obțină rezultate neobișnuite.”
Prin urmare, vom analiza activități de team building, importanța acestora, precum și modul în care aceasta se traduce direct în echipe performante.
Importanța team building-urilor
1. CONSTRUIEȘTE ÎNCREDEREA
Încrederea joacă un rol esențial în construirea unor echipe eficiente. Pentru ca oamenii să lucreze împreună, ei trebuie să știe că pot avea încredere una în cealaltă.
Mai mult, atunci când construiți încrederea în rândul oamenilor, aceștia își acordă reciproc spațiu și autonomie pentru a-și îndeplini sarcinile și a lua propriile decizii.
Când se simt în siguranță, se deschid. Îi lasă pe membrii echipei să le cunoască punctele lor forte și punctele slabe.
Ei sunt mai proactivi cu ideile lor, își asumă riscuri, se ascultă reciproc și apoi ajung la un consens.
Ca urmare, există mai multă colaborare, comunicare și membrii echipei nu se tem să își expună reciproc vulnerabilitățile.
2. EFICIENTIZEAZĂ COMUNICAREA
Atunci când angajații lucrează în echipă, ei discută între ei despre sarcina de îndeplinit și despre cea mai bună modalitate de a obține rezultatul dorit.
Ei stabilesc strategii, se împart în grupuri mai mici, poartă discuții și încearcă să finalizeze sarcina în cel mai eficient mod.
Comunicarea le permite, de asemenea, angajaților să își înțeleagă rolurile și ceea ce fac colegii lor.
Atunci când angajații știu ce fac membrii echipei lor, pot verifica progresele înregistrate și se pot ajuta reciproc dacă cineva nu își poate atinge obiectivul.
3.CREȘTE PRODUCTIVITATEA
Echipele împart volumul de muncă. Acest lucru permite ca proiectul să fie finalizat mai repede, crescând astfel productivitatea și îmbunătățind rezultatul general.
Importanța consolidării echipei constă în faptul că îmbunătățește productivitatea individului și a organizației.
Acest lucru îmbunătățește performanța echipei, îi face eficienți și, în timp, mai multă muncă este finalizată în mai puțin timp.
Ca urmare, organizațiile pot genera mai multe venituri atunci când își ating obiectivele și dau tot ce au mai bun.
4. ADUCE OAMENII ÎMPREUNĂ
Unul dintre cele mai importante beneficii ale team building-ului este că îmbunătățește relațiile interpersonale dintre angajați.
Atunci când oamenii lucrează împreună, își împărtășesc experiențele și atât eșecurile, cât și victoriile.
Dacă membrul A al echipei îl ajută pe membrul B al echipei, membrul B îi va întoarce cu siguranță favoarea la un moment dat.
Angajații fac echipă împreună pentru a înfrunta adversarii și pentru a împărți lumina reflectoarelor.
5.STIMULEAZĂ CREATIVITATEA ȘI ÎNVĂȚAREA
Crearea unei echipe de succes îi motivează pe angajați să învețe unii de la alții și să se bazeze pe talentele fiecăruia.
În comparație cu lucrul individual la un proiect, munca în echipă lasă loc pentru idei proaspete și perspective noi.
Aceasta reunește experiențele individuale combinate cu idei noi, inovatoare, ceea ce face ca munca să fie mai distractivă și mai eficientă.
Ca urmare, toată lumea poate aduce ceva nou și poate învăța unii de la alții. Astfel, multe activități de Team Building aplicate prin jocuri creative pot stimula creativitatea și învățarea continua a angajaților.
6. COMPETIȚIE SĂNĂTOASĂ
Este dovedit că atunci când faci dintr-o sarcină o competiție, oamenii obțin mai multe rezultate.
La locul de muncă, desfășurarea de activități de Team Building poate fi o modalitate excelentă de a scoate la iveală latura competitivă a angajaților dumneavoastră.
Dar ce reprezintă aceste activități de Team Building sunt jocuri distractive în care angajații participă la finalizarea provocărilor lor în timp ce concurează cu alte jocuri.
Obiectivul principal al desfășurării acestor jocuri este de a sedimenta spiritul de echipă în rândul angajaților, lăsându-i să lucreze cu alte echipe și să dobândească pe parcurs abilități precum rezolvarea problemelor, comunicarea și colaborarea.
7. ÎI FACE PE OAMENI SĂ ACCEPTE MAI MULT
Cursa pentru atingerea succesului ar trebui să fie egală. Toată lumea ar trebui să primească aceeași importanță, resurse și oportunități egale pentru a-și atinge obiectivele.
Având în vedere că locurile de muncă devin mai incluzive față de diversitatea culturală și de gen, angajații dvs. trebuie să facă și ei partea lor.
Este întotdeauna o idee bună să formați echipe cu persoane de etnii și medii diferite.
Astfel de grupuri sunt deseori mai creative, deoarece acceptă și înțeleg mai bine diferențele dintre ei.
Îi face să realizeze că judecata lor preconcepută despre un individ este complet greșită și că este foarte plăcut să lucrezi cu acel membru al echipei.
8. REZOLVĂ CONFLICTELE
Atunci când oamenii lucrează împreună, cu siguranță vor exista discuții contradictorii.
Depinde de membrii echipei să rezolve conflictele pe cale amiabilă și să nu le lase să se transforme în dispute în toată regula.
Conflictele se pot transforma uneori în munca constructivă și valoroasă.
Punctele de vedere diferite ar putea apărea dacă sunt grupate persoane cu experiențe diverse, mai degrabă decât cele cu experiențe similare.
Cheia rezolvării unor astfel de conflicte este ca oamenii să fie deschiși să asculte și să accepte opinii și perspective diverse.
9. ANGAJAȚII POT DOBÂNDI COMPETENȚE
Consolidarea echipei este importantă. Ea le permite angajaților să învețe de la alții și să dezvolte noi competențe.
Lucrul în echipă îi ajută pe angajați să își asume roluri de conducere și să vadă cum membrii echipei își îndeplinesc responsabilitățile.
Pentru a performa și a-și atinge obiectivul, ei trebuie să ajungă la un consens înainte de a lua orice decizie.
Acest lucru presupune ca angajații să poarte discuții, să comunice și să se asculte activ unii pe alții. Lucrul în echipă permite capacitățile de rezolvare a problemelor, de elaborare a strategiilor și de luare a deciziilor.
De asemenea, îi învață pe membrii echipei să își asume responsabilitatea și răspunderea pentru deciziile și acțiunile lor.
10.ÎMBUNĂTĂȚEȘTE CULTURA COMPANIEI
Atunci când echipele lucrează împreună, se încurajează creativitatea și inovarea la locul de muncă.
Acest lucru le îmbunătățește performanța și eficiența, rezolvă conflictele și neînțelegerile și îi face pe oameni să se accepte mai ușor unii pe alții. Mai mulți oameni încep să fie recunoscuți, ceea ce îi motivează pe ei și pe ceilalți să realizeze mai mult și mai bine data viitoare.
Acest lucru îmbunătățește rezultatele generale ale companiei și, în același timp, încurajează o cultură pozitivă și motivantă la locul de muncă.
Concluzii Ludice
În cadrul Ludic – Joc & Minte punem accent pe dezvoltarea relațiilor de calitate în afara muncii, a lucrului in echipă, eficientizarea task-urilor in rezolvarea problemei prin stimularea gândirii analitice și creative.
Toate acestea, prin activități de Team Building reprezentate prin jocuri interactive și amuzante pentru că distracția nu poate lipsi.
Urmărește Ludic – Joc & Minte pe social media și rămâi la curent cu activitățile de Team Building și atelierele creative ce urmează. Atât în Iași cât și în afara orașului.
See you! 😊